Valpträff och Valpkurs

I Lördags va de dags för valpträff hos Annica i Eskilstuna igen, lika trevligt och uppskattat som sist=) Fick testa på hur man lär in olika signaler med visselpipa, uppmärksamhetssignal och närsökssignal. Gick även hur man lär in ut/höger/vänster. Jätte kul verkligen och mycket att ta in så Annica va snäll och skickade vad vi hade gjort viaa mail också. Så nu tränas det på här hemma=) 
Sist så skottränade vi lite och det gick bra fram till tredje skottet då han vart orolig men troligen så reagerade han mest på att några andra började skälla, men ska ta och testa igen nån gång framöver men låte honom busa lite så kanske han glömmer själva skotten.
Efter allt detta va min lillfis jätte trött och han somnade faktiskt en sväng i mitt knä ute på ängen, inte lätt o va liten;)

När vi va klar men valparna fick jag tillfälle o se Jessica och Annica träna lite med sina vuxna hundar, jätte kul att faktiskt få se vad allt handlar om;)


Valpkurs har vi ju varit på igen också, den här gången tränade vi koppelgång med störning, passivitet och inkallning där vi släppte dom i en inhängnad en och en och skulle kalla in dom när dom tänkte på annat, höll på att få en hund med rutmönster på näsan då han tyckte att man tar kortaste vägen till mig oavsett om det är ett staktet ivägen eller inte, som tur va vek han av i sista stund och tog den riktiga vägen;) 
Han va riktigt duktig denna gången och har faktiskt blivit lite lugnare. Fick även höra av en av kursledarna att hon tycker han har väldigt bra arbetsskalle. Kul att höra=)  

Tog en promenad vid ävlen här hemma idag och passade på att ta lite bilder


  






Har även hunnit med att testa ett litet släpspår med en mås med honom. O han förvånar mig gång på gång. Hur duktigt som helst spårade han, tappade spåret nån gång så han ringade och kom tillbaka på det. Tog fågeln utan att tveka och direkt tillbaka till mig. O kul verkade han tycka att det va med=)


Kommentarer
Postat av: Annica

Det var superskoj att ni kom! vad duktiga ni är jobba på allt möjligt, jag är sååå glad att du bestämde dig för en Ryegatare ;-)

2011-04-26 @ 01:02:16
URL: http://ryegates.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0