Valpträff och Träning

I Söndags var de dags för valpträff igen och Jag, Jessica, Jessicas dotter Emilia och fyra hundar styrde mot Eskilstuna. Fyll bil med andra ord;)
Lika trevlig och lärorikt som vanligt. Tack Annica för en kanon dag!
Vädret kunde dock ha varit bättre då det spöregnade hela dagen.
Fick en massa bra tips på övningar att jobba från dummien.
Mozart fick även en date med en pippi som han inte tyckte va särskilt intressant men de kommer nog, va ju en massa annat o lukta på;)

Har kört en del hemma nu också. Har haft honom sittande och kastat brevid honom. Gått fot med honom lös från dom och sedan mot dem och förbi. Lilleman är faktiskt riktigt duktig. Blir lite ivrigare när vi går emot och förbi men det går framåt!!
Igår va han faktiskt så duktig att jag va tvungen att testa att gå fot med honom och göra ett kast när vi gick som han skulle låta bli. Han vart lite på tårna men höll sig vid sidan.
Det enda jag blir lite frustrerad över är att när det är han och jag som tränar sköter han sig utmärkt och är koncentrerad o så kommer man med andra hundar och det är som bortblåst. Men det är väl bara att fortsätta nöta på antar jag!



Kursstart för grundlydnadskursen är bestämd nu också, den 23e Augusti kör vi igång. Ska bli riktigt kul! Där får vi ju bra störningsträning med.

Nu laddar jag för sista arbetsveckan också. Hjälp vad fort det har gått. O trodde aldrig jag skulle säga det men längtar faktiskt till skolan börjar igen;)




Kommentarer
Postat av: Anna, Hedvig & Hilda

Kul med kursen och att Mozart är duktig på vardagslydnaden. Störningar är svårt! Hildas stora kärlek i livet verkar vara tennisbollar och om jag har den får jag all uppmärksamhet i världen, oavsett om vi är med andra hundar. Mitt tips är att gardera dig med saker/godis som Mozart älskar så att ni får en "bubbla" som han mest av allt vill vara i. Andra hundar kan inte vara lika intressanta som en matte med fickor fulla av det Mozart älskar ;-)



Lycka till!

2011-08-16 @ 09:09:39
URL: http://gyllenevanner.wordpress.com/
Postat av: Annica

Tack själv, tänk att du behöll ditt glada humör hela dan trots att vi såg till att du fick kasta kråkor i hällregnet.. Bra tips av Anna här ovan.. Så mycket svårare med hunda roch folk runtikring!

2011-08-19 @ 18:01:56
URL: http://ryegates.se
Postat av: Madde

Ja tack så jätte mkt för tipset Anna:) Håller på o testar oss fram vad som funkar men mjukost på tub verkar gå hem riktigt bra!

2011-08-21 @ 21:41:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0