Köksträning

Eftersom det är väder och blir mörkt så fort blir det mycket träning i köket här hemma. Tränar ingångar för inkallningen i lydnaden. Han har gärna velat komma in och sätta sig snett framför mig men nu börjar vi närma oss rätt position. Dock så tar han gärna stöd av mig när han vänder och det vet jag inte om de kan bli poängavdrag för.

Vi ska gå en tävlingslydnadskurs till våren men vill gärna ha påbörjat momenten för att få ut så mkt som möjligt och just få hjälp med sånna detaljer och med sånna moment där man fastnat. Linförheten som exempel där det känns som vi fastnat, går han lös hamnar han för långt bak och i koppel kommer han lite för långt fram.

Tränar även på stå och få stadga i både stå och ligg. När jag tränat snabba lägganden så försvann stadgan:P Men använder mig utav omvänt lockande nu och de funkar fint. 

O så blir de lite trick träning i köket, sätta nosen mot en lapp, sätta tassen mot något som ligger på golvet och backa bland annat. Mkt bra hjärngympa för honom och entusiasmen när han gör allt för att lista ut vad jag vill är på topp=)   


Idag har vi varit in till stan och miljötränat lite. Roligast tyckte han nog de va när vi gick in på djuraffären, för där får man ju godis av Erica som har butiken;) O så fick man ju ett ben man fick bära själv till bilen:)

Snart ska Mozart åka till landet, jag åker till stockholm idag och stannar över helgen så Mozart får bo hos Camilla och Tobias och deras fem hundar. Så han kommer nog ha de lajbans i helgen;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0