Kursavslutning

Idag har vi vart på kursavslutning i almänlydnadskursen. Denna gången va vi hem till Johanna som håller i kursen för att få annan miljö som störning.
Började med en dirigerings övning, hunden sittande med en skål på varje sida och skicka hunden till den det är godis i. det har ju vi gjort en del innan och han tog tecknen bra men stadgan va de väl sådär med;) O de va ganska genomgående för hela dagen att han va lite lätt i baken tyckte jag, men han hade i alla fall en härlig attityd till att jobba och va väldigt lyhörd ändå.
Fortsatte med fotgående lös där hela gruppen gick samtidigt och en inkallning på långt avstånd och sedan gå fot lös tillbaka mot gruppen som båda två funka fint.
Sen fortsatte vi med lite stanna kvar övningar och här konstatera jag rätt snabbt att så länge han ser mig går de jätte bra. En av övningarna va sitt stanna kvar och sedan gick ur synhåll för hunden och det va svårt för honom. Han kom efter några gånger men ser man de positivt kom han i alla fall efter mig och brydde sig inte alls om dom andra hundarna...alltid nått;)

Men va nöjd med dagen i alla fall även fast stadgan inte va nått att hurra över;). Han hade super fin attityd till de vi gjorde och gör egentligen allt för att de ska bli rätt, men de ska gärna gå fort med. O de va fokus på uppgiften och inte annat runt omkring=) Stadgan får vi jobba vidare med!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0