Dagarna går

3 veckor avklarade på jobbet, 5 kvar. Jag har nedräkning;)
Även om jag trivs väldigt bra med vissa personer där så är inte fabriksjobb min grej. 
Mozart är hos Farfar när jag jobbar och är lika trött som mig på eftermiddagarna när vi kommer hem.

Vi har varit på utställning men har ju vart dåligt med uppdaterandet. Gick si sådär men tyckte han fick bra kritik ändå.

Valp av mycket god typ. Maskulint huvud som inte behöver bli bredare i skallen. Bra hals. Något av fallande kors. Tillv..?? vilklar. Väl levererade bra rörelser. Trevligt temperament.

Tror det stog nått sånt, va svårt att tyda;)


Mozart och Verk på utställningen

Har börjat träna in fotgående och det går faktiskt riktigt bra. Inte riktigt korrekt position alla gånger men han har börjat fatta vad jag vill och håller sig vid sidan i alla fall. Det går framåt!
Har anmält oss till en grundlydnadskurs som börjar i Augusti med. 
Behöver även träna mer med storningar, när det är bara vi så funkar mycket väldigt bra och så kommer man nån stans där det är mer hundar och rörelse så funkar det inte alls lika bra.
Jag, Camilla och Linda har bestämmt att vi ska träffas i alla fall en gång i veckan och träna tillsammans nu. Vi är mest med och kikar och tränar på att inte göra nått men det behövs!


Är det ingen som tar upp frisbeen ur korgen får jag väl göra de själv!!


Titta här då, arbetet med bra avlämningar går framåt!! =)
Har varit jätte effektivt att vända och gå ifrån honom när han kommer in.
Det är ju långt ifrån 100% men det går åt rätt håll=)

Allt för ikväll, nu laddar jag för en ny arbetsvecka och i morgon ska vi till Jessica och träna. Roligt=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0