Härlig dag i solen

Idag åkte vi ut till Bonäsudde på Hammarö med Tonje, Robert och deas hund Avannah och bara njutit av vädret. Hundarna fick busa lite och passade även på att träna lite inkallning och kunna gå fint i koppel även när det är en annan hund med, inte helt lätt när man har hela kroppen full i bus men måste faktiskt säga att han va ganska duktig ändå bara man avleder honom och att han får fokus på att matte är mycket roligare att gå med:)

 
Dom fick dela bur då jag bara har en i bilen men kolla hur han sitter, bekvämt ska de va;) 


Jag lyckas alltid knäppa kort på Mozart när han ser lite rolig ut men slängde med det här kortet ändå för jag tyckte det såg härligt ut:)
Sämre utsikt kan man allt ha...


Fina Avannah


Jag kan sitta jätte, jätte fint!

Har även klippt klor idag och han har blivit jätte duktig, förut har jag haft han i knäet när jag har klippt men han har ju blivit lite stor så nu ligger han jätte fint på sidan när jag klipper. Hur duktig som helst, men klipper fortfarande bara två tassar i taget så att vi slutar innan han tröttnat på att ligga still. Vill ju att han ska ha positiva upplevelser av det och inte att det är jobbigt o dumt:)

Det får bli allt för idag, på tisdag är det valpkurs igen så det kommer det en uppdatering om hur det har gått!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0