Kattdate

Idag har vi varit och hälsat på katt för andra gången och oj vad konstiga dom är, fast ändå lite roliga, har en kompis som både har katt och hund så lilla guinness som hon heter är van sen tidigare med hundar och tycker även hon att dom är rätt roliga. Mozart är väldigt nyfiken på henne och går gärna och kikar vad hon gör men går hon mot honom blir det lite läskigt och han studsar tillbaka till matte. Men bäst är ju helt klart när nån håller i kissen så man får lukta på den;)

Min katt Linus som bor hos mamma(han ville inte bli stadskatt när jag flyttade hemifrån) har jag inte vågat låta honom träffa än för tror inte det kommer att gå, Linus är 16 år, har aldrig träffat hund och är fruktansvärt egenkär och gubbgrinig;) Så det känns inte som nån lyckad kombination, inte än i alla fall. Men då är det bra att man har snälla vänner med snälla katter för tycker ändå det är bra att han får träffa på katt för det är många i min omgivning som har det och den dagen jag flyttar till hus har jag väl också en liten plan på att skaffa en=)




Måste ju lägga upp några bilder på min älskade vapendragare sen många år tillbaka med för även han kommer säkert dyka upp på bloggen och han har en väldigt stor plats i mitt hjärta!

Linus
1994-09-21








Kommentarer
Postat av: Annica

Åh vad fin gammelkatten är!! Och bra att Mozart får träffa katter...

2011-03-04 @ 16:59:22
URL: http://ryegates.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0