Valpkurs 2

Idag har vi vart på valpkurs igen, jätte roligt och fick med mig en massa bra att träna på hemma.
Första delen tränade vi på att gå i koppel som inte är våran starka sida men får va glad att han faktiskt hade fokus på mig och inte allt annat, så får vi träna mer hemma utan så mycket störningar.
Så gjorde vi en sitt/stanna/varsegod övning med matskål och det kör vi ju hemma så fort det är mat så det va inga större problem:)

Dom har lagt upp det så att man kör ett pass och sedan har lite teori så hundarna får vila innan man kör igen och det är super bra för man märker på han redan efter en övning att han blir rätt trött och bara det att det är mycket hundar och människor runt omkring gör ju sitt det med.



Andra passet innehöll en hanterings del där en av kursledarna kolla hur hundarna va och hantera av personer dom inte känner. Det va lite läskig att sitta på bord så han blev lite mammig;)
O sist gjorde vi en avslappningsövning där dom skulle ligga på rygg i våra knän och även det har vi gjort massa här hemma så det va inga problem men han har lite svårt och slappna av när det är mycket runt han så han va lite spänd även fast han låg silla, så det ska vi jobba mycket på nu.




Så nu har jag en super trött vovve här hemma, han la sig ner i buren i bilen innan jag ens hade hunnit stänga den.
Men det känndes riktigt bra idag:)


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0