Längesen nu

Oj nu va de ett tag sen de vart bloggande. Mycket pluggande och annat tar upp tiden men vi har allt sysselsatt oss.

För några helger sen var vi iväg på jaktträningskurs som Annica hade anordnat hos Bitte Lind. Va jätte kul och blev väldigt motiverad. Har ju en liten kille som är väldigt sugen på o jobba men jag ska hänga med i svängarna och hitta rätt knappar med, inte alltid det lättaste;)
Men fick med oss mycket värdefulla tips hem och vart väldigt inspirerad till o jobba på nu Bland annat att va mer konsekvens, svart eller vitt, göra klurigare övningar, jobba mot vad han förväntar sig så att han inte ska veta vad som ska hända, alltid ha en plan o mycket grunder så klart. nöta, nöta, nöta...

Har ju tragglat avlämningar här hemma och tyckt att de hade blivit bra för på sista tiden har han vart klockren när vi tränat hemma, de skulle jag ju inte trott för där funka ingentig. Han lattja runt som jag vet inte vad. Så där har vi backat och fick en bra övning med att ha en skål med godis bakom sig som han får ta när han lämnat av. Har funkat super bra för att undvika konflikter. Försöker själv vara lugn, ha händerna på ryggen , inte va hotfulloch aldrig sno den från honom.
Det funkar ju fortfarade super hemma så får lägga på störningar succesivt så hoppas jag få ordning på de:)

Spårat har vi gjort lite också, det går framåt och han är riktigt duktig. Tror poletten trillat ner nu när det kommer till starten, inte alls samma rivstart. Så fortsätter det så här så blir de nog till och göra anlagsprovet så småningom:)

Ska ut till camilla o spåra i morgon och då ska vi testa o ha med ett kortare bloduppehåll så får vi se hur de går. Blir nog lite annan träning med om vi hinner. Sen blir de födelsedagsfirande för mig och pappa o farsdagfirande, lika bra o ta allt på en gång;)


Kommentarer
Postat av: Jessie, Vega & Verk

De e bra att "nöta, nöta & nöta" kan bara bli lite tråkigt i mellanåt men du har igen de sen - tro mig!



Ha de bäst!



Kramen

2011-11-17 @ 09:05:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0