Gör om, gör rätt

I Måndags va jag och Mozart iväg på privatträning för Malin i tävlingslydnad och man kan väl säga att det blev ett pass med lite fokus på gör om gör rätt. Han kan ju alla moment i lydnadsettan men det jag känner att vi inte riktigt har koll på är positioner och ingångar och där har jag slarvat lite så han har inte lärt sig det ordentligt. Så det kika vi på och fick med mig bra övningar tycker jag och jag tror inte det är långt borta förrän poletten trillat ner, redan på träningen gjorde han fina framsteg. Kika även lite på ställandet som jag tycker han gör lite för segt så där ska vi backa lite och köra med externbelöning bakom honom igen. Funderar även på om jag ska lära honom hoppstå istället för att få det riktigt snyggt.
 
Har även kikat lite på träningstävlingar och ska nog anmäla oss till en sån framöver för att se hur vi ligger till mer i skarpt läge, för när vi tränar går det riktigt bra oavsett störning. Det är ju bara att få till positioner och ingångarna bättre men trots att inte de sitter tror jag ju han klarar ettan.
 
Men just nu blir det inget tränat för jag är hundlös. Körde ut honom till mamma igår så han spenderar några dagar på landet eftersom jag ändå jobbar sent. Får väl se om han vill komma hem o bli stadshund igen bara för han blir borskämd med långa skogspromenader, möjlighet o bada varje dag och går lös på tomten hela dagarna.  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0