Lydnadsträning

Idag kom Alma med hennes fina Lipp förbi och vi tränade lite lydnad. Mozart går så jäkla bra i lydnaden just nu så jag bara njuter av o träna med honom. O han har blivit så cool, super fin i passiviteten även när andra tränar med sina hundar och fullt fokus när vi tränar. Precis som de ska va. Hoppas komma dit i jaktträningen med. 

Fotgåenden har släppt helt, varken starter, höger/vänster svängar, helt om eller halter är nått problem. Superfokus hela tiden. Kan pendla lite lite men håller oftast fin position. Tycker vi har fått till en riktigt bra förväntan i momentet men ibland blir han lite het o kommer lite långt fram men brukar hjälpa att köra några bakåtbelöningar så går han som en klocka igen.
Känns super bra, nu ska de bara funka med ännu mer störning.

Måste peta lite i ingångarna i inkallningen igen, får inte riktigt till de. Hade blivit bättre men nu har han gått tillbaka till att använda mig som stoppkloss. Nån som har nått bra tips?

O så ska vi träna på att sätta sig rakt upp från ligg utan att lyfta på rumpan. Nu liksom studsar han upp och tar ett litet skutt framåt. 






Kommentarer
Postat av: Annica

Härlig läsning!!! Jaså, en till som använder matte som stoppkloss... Jag vet att Helena som har Vilja och Lystra hade något bra tips, hör med henne. Finns på FB på Helena Högberg Holm. Bara säg att du är en Ryegatare och hälsa från mig :)))))

2012-06-14 @ 10:23:18
URL: http://ryegates.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0