Så nöjd!!

Har legat helt utslagen i feber en vecka så det har var väldigt lugnt på aktivitetsfronten här. Han känt mig som en väldigt dålig hundägare som inte orkat med nått och är väldigt tacksam över att Mozart har funnit sig väldigt bra i det och har legat inne i sängen och myst med mig.

Men nu är jag på banan igen så åkte ut och körde ett litet träningspass idag. Han fick börja med att röjja ur sig all överskottsenergi och sen la jag ut ett sök på fem dummies som han så klart tagga till rejält på.
Istället för att skicka på söket så blev det fotgående och även fast han va lite på tårna så höll han position riktigt bra.

Efter att han samlat ihop sig körde vi lite linjetag och idag fick han gå på ganska mycket längre sträckor än vad han gjort tidigare. Han fick följa med och lägga ut en dummie, gå fot från den, se en dummie kastas för att sedan vända och skicka mot den första och tyckte han löste det väldigt bra. Rakt ut och sen tillbaka till mig, lite slarviga avlämningar men det brydde jag mig inte i.
Första skicket tvekade han lite o stanna o kolla på mig så fick peppa honom met ett ''ut'' igen och då va det raka vägen, vet inte om jag kanske skulle ha kallat in och skickat honom på nytt..
Men det behöver helt klart befästas mer så att han litar på att det verkligen finns något även fast han inte sett det.

Avslutade med att skicka honom på söket och här var det inga tveksamheter heller med att komma tillbaka men slarviga avlämningar så slutade med att träna det för sig och nästa gång så ska jag nog börja med att köra lite avlämningar.
Men mycket nöjd med honom idag och underbart att se hur kul han tycker det är:)


Lycka <3



 

Träffade även den här godingen idag och vi va ute och myste lite i solen tillsammans:)


Kommentarer
Postat av: Annica

Bra att han kan chilla, ibland kan man inte hinna med dem.. Väldigt bra träning att du började med fotgående, kastade störning, helt rätt tänkt! Och att avlämningarna tränas separat :) Härligt med ett avslutande sök! Bra jobbat och bra planerat :P

2012-03-18 @ 13:42:50
URL: http://ryegates.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0