Tränat

Idag blev det lite ändrade planer, träningen i Eskilstuna blev inställd så vi hängde på Alma och Sara som skulle träna jakt. Mozart fick träna på att bara va för han va lite uppskruvad i början och när han hade skött sig så fick han gå på en enkelt linjetag bort från det triggade området. Bästa belöningen är ju faktiskt att jobba och det kändes som poletten trilla ner. Mycket bra träning fast vi egentligen inte gjorde så mycket men jag fick honom i den sinnessträmmningen jag ville.
 
Alma och Sara ville avsluta med att köra en liten walk-up och jag kastade med Mozart brevid mig. O han skötte sig som en liten prins! Satt som ett litet ljus fast jag fick springa iväg och ta upp en dummie när en av hundarna knallade. Super nöjd!
Tänk va nöjd man kan va över en träning där man faktiskt inte har gjort så mycket, men den som är viktigast för oss! I alla fall i jakten, i lydnadsträningen är han en helt annan hund, mycket coolare fast med samma energi. Knäppisen;)
 
 
 
 
 På Söndag fyller han 2 år också, blir en stor kille, hjälp va fort det går. Han är fortfarande min lilla plutt ju ❤
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0