Bus

Mozart har varit busig i veckan, eller jag får väl skylla mig själv kanske;) Han va ensam hemma en sväng när jag va till Universitetet och under den stunden hade självklart posten kommit så när jag kom hem möttes jag av en jätte lycklig hund som låg i hallen bland en massa massakerad post, det va små pappersbitar överallt. Jag vart ju inte sådär jätte nöjd men som tur va så var de bara reklam, tror jag i alla fall;), hade vart lite jobbigt om det va nått viktigt brev han hade tuggat sönder;) Men man lär sig ju av sina misstag så ska skaffa en korg eller nått så posten inte hamnar på golvet:)

Annars så flyter dagarna på, tycker det går alldeles för fort. Han har hunnit bli 5 månader men det känns som att det va igår jag hämtade hem honom. 

Just nu tränar vi mycket på att han ska sitta eller ligga stilla även om det är annat som lockar och även att han ska kunna gå ifrån föremål som är intressanta. Han börjar bli riktigt duktig=) O han är riktigt kul o träna med, fortfarande väldigt kontaktsökande och fokuserad på vad som händer, det kan man inte tro alla gånger när han är på sitt busigaste humör. Han har förvånat några stycken när han har gått från livlig valp till superfokuserad på en handvändning.=)

Veckan som kommer blir det valpkurs igen och utställning på lördags, ska bli spännande=)


Kommentarer
Postat av: Annica

Vad duktig han är! Malte är också superfokuserad, inte alls så flamstramsig som flattar kan vara :P

2011-04-05 @ 22:13:26
URL: http://ryegates.com
Postat av: madde

Ja jag hoppas att det håller i sig=) Fast han är lite som en studsboll ibland men det är väl så de ska va;), o när det blåser löv är det svårt o koncentrera sig;)

2011-04-08 @ 17:39:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0