Lugn helg

Jag och Mozart har tagit en lugn helg denna helgen, eller jag har va iväg på kurs i Lördags, fadderutbildning för nollningen vi ska ha efter sommaren. Helt otroligt att jag har hått ett år på universitetet också. Sitter med sista tentan nu och sen blir det lite ledighet innan jag börjar sommarjobba. Ska faktiskt bli skönt att ta en paus från allt plugg och jobba. Fick jobb på arenan nu när gladiatorerna ska spelas in också, ska så i kiosk som vanligt, ska bli kul:)

I Söndags va de ju morsdag så vi åkte till mamma och firade henne. Passa på att göra ett släpspår när vi va där också. Han tycker det är riktigt kul och blir taggad till tusen. Jobbar mycket med stadga nu också, det behövs;)

Har ju helt glömt bort att skriva om FART-testet vi va och gjorde också. Va till Flen och Sörmlandshundskola och gjorde detta den 17 Maj och måste säga att lillfisen imponerade på mig och de va riktigt kul att se=) Trodde han skulle va lite fegare men icke, arbetslusten tog över;) Han har ett väldigt stort bytesintresse visade det sig och jag fick bra tips på att vända och gå ifrån honom när han kommer in med en apport. Funkar super bra! Har testat här hemma och han sluter upp jätte fint vid min sida och kan kan ta den utan att han spottar ut den på marken:)
Fick även en massa andra bra tips som vi jobbar vidare med. De va en riktigt kul och givande dag:)


Ska sluta hjälpa honom i olika situationer också som jag gärna har gjort för han är ju bara valp;) Men nu fick jag ju faktiskt svart på vitt att han klarar en massa själv. O nu hoppar han faktiskt in i bilen själv;)


Undrar hur lång jag kan krypa innan nån märker de....;)
Foto: Camilla Johansson


Kommentarer
Postat av: Annica

Mmm Madde, han är ingen bebis längre ;-) Han klarar sig ju ganska bra i världen hehe. Bra att du tycker tipsen har gett utdelning! Vi ses, Annica

2011-05-31 @ 02:38:23
URL: http://ryegates.se
Postat av: Madde

haha ja jag ska sluta va en curlingmatte;)

2011-06-03 @ 00:02:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0