Valpkurs 5

Igår va vi iväg på sista tillfället för oss på valpkursen, missar sista tillfället för de krockar med FART-testet, typsikt. Lite tråkigt att det är slut för jag tycker det har vart riktigt kul och vi har utvecklats en hel del sen första gången. Men har redan börjat fundera på om vi inte ska gå på nån mer kurs framöver, vet inte riktigt vad bara. Sen drar ju Tomas förhoppningsvis igång snart, har kör jaktlydnad vad jag fattat och det ska vi hänga med på.

Igår körde vi mest olika kontaktövningar, även stanna/varsegod och inkallnings övningar med lite mer störningar än tidigare och passivitetsträning. Han va duktig som alltid, även om han hade lite myror i brallan till och från;)
En av kursledarna som har haft flat själv har blivit jätte fäst vid honom också och tycker han är helt underbar så hon tyckte de va tråkigt att de va sista gången hon med men hoppades på o få se oss mer framöver och trodde det skulle gå bra för oss.

 

Mozart har vart i och simmat för första gången också, plaskade runt rätt mycket men de börjar bli bättre. O det va ingen tvekan att gå i lite djupare vatten, han kastade sig i första gången. Kommer dock få träna honom i att behärska sig vid vatten för han blir väldigt ivrig. Även jag har vart i och badat eller doppat mig rättare sagt och de va inte varm så jag förstår inte hans glädje över att få bada riktigt. Det va rätt kallt...

     


Kommentarer
Postat av: Annica

Bra tänkt träna vid vatten och inte i!! Badglada flattar...

2011-05-05 @ 21:31:21
URL: http://ryegates.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0