Helg!

Efter 13 arbetsdagar ska de bli jäkligt skönt med tre dagars ledighet. Mozart tyckte däremot de va lite konstigt att vi inte skulle upp 05.00 då han väckte mig och tyckte det va matdags, men han gav upp den idén ganska fort och la sig i sängen o myste istället.

 

Under veckan har jag varit och kikat in stället jag ska vara på under höstens praktik. Gemet här i Karlstad blir det. Nöjd med både stället och att jag fick vara i Karlstad, vissa hamnade i Karlskoga och att pendla dit hela hösten va ju inte direkt lockande. Känns ännu bättre efter jag vart där och hälsat på med, både enhelschefen och min handledare verkade jätte trevliga och jag gillade uppläget de hade för mig!

 

Träningsmässigt har vi mest tränat lydnad. Kedjar moment, tränar kommendering och kommandokontroll på vissa moment. Kommenderingen klarar han riktigt bra, litet orosmoment när man blir komenderad att sätta hunden ner, han måste lära sig att vänta på mig. Särskilt under ställandet då han gårna sätter sig ner så fort jag kommer tillbaka till hans sida.

 

Har även fått bra tips av Helena som också är Ryegatare om problemet med inkallningen, att kasta en boll när han kommer in mot mig för att sänka farten och träna ingångar separat. Har funkat riktigt bra, ingångarna har jag börjat om från början med och använt mig av klossträning så förhoppningsvis får vi till detta!

 

Apporteringsträning har jag inte riktigt hunnit med men har tränat lite dirigering i alla fall. Har lagt en dummie bakom honom och en på väster och höger sida om honom en bit från, kallat in, blåst stopp och skickat honom på den han minst förväntar sig att gå på O han har lyssnat super bra. En gång lyckades jag säga vänster precis i samma ögonblick han vände sig om och tittade på den åt höger, men ibland överraskar han matte och sprang glatt åt väster dit jag ville:)

 

Nu ska jag fixa iordning mig och cyckla bort till Sara som är hemma från Stockholm under helgen. Vi ska iväg på Putte i Parken i kväll och se på Kent!!!!! =)

 

 
 

Trackback
RSS 2.0