Ibland så händer det

Idag har Mozart imponerat stort på matte! Åkte ut till mamma på eftermiddagen för o kolla till Linus nu när hon är i Varberg. Passade på att ta en promenad till vattnet och han fick gå lös fast vid sidan. Hade tagit med mig en dummie för planen var att träna från vatten. Så väl där så kasta jag en dummie från vattnet och vände sedan o kastade en sten i vattnet, vände upp och sickade honom på linjetag mot dummyn. Inte ett ljud eller försök till att vända o gå mot vattnet...inte riktigt vad jag räknat med om jag ska va ärlig.
Testa även att kasta en sten i vattnet och få jaktfot ifrån och mot vattnet och han va jätte stadig.
Så besluta mig för att kasta en dummie i vattnet och inte ett ljud här heller eller ett försök till att lyfta rumpan. Vart tog min hund som annars blir galen av detta vägen?
Tyckte att han va förtjänt av att gå på dummyn när han skötte sig så pass bra men gjorde ett lydnadsmoment mellan för jag vill inte att han ska få mer förväntan än vad han redan har på vatten med att få gå på kast direkt, även fast han va lugn idag.
Avslutade med att han fick simma lite och tränade lite inkallningar upp från vatten.
 
 
På vägen hem fortsätter han imponera, hade precis gett honom ett frikommando att gå o kissa när vi får ett hundmöte. Ser hur han stannar in o sedan tar sats mot hunden så jag ryter till o är beredd på o springa efter men han vänder faktiskt o kommer tillbaka!
 
När vi kom tillbaka till mamma så fick han gå på ett sök som vi hade vart o lagt ut innan och han jobba på fint men blev trött fort, på ena skicket gick han ut bra och sökte ett tag men kom sedan tillbaka tom, inte nått jag är van vid att han gör, men sicka honom igen och puscha på lite o då fick han in en och efter de bröt jag. Men nöjd ändå!
 
På landet kan man få dricka vatten direkt ur slangen
 
 
 
Världens finaste  ♥
 
Stort Grattis till min farfar idag också som blev invald i travets Hall Of Fame idag!
Han va stolt och glad och det är jag med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0