Valpkurs 3

I Tisdags va vi på valpkurs igen och denna gången va de nog mer Mozart som tränade mig istället för tvärt om. Körde bland annat inkallning från sittande och han kommer jätte fint men han går på mitt kroppsspråk så han kommer ju innan signalen. Så det blev lite turer fram och tillbaka men han hajja rätt fort att det inte lönade sig att komma innan signal. Så de jobbar vi vidare på, fick tips på att jag skulle överdriva mitt kroppsspråk så att jag utmanar honom lite så ska han väl förhoppningsvis bli säker på att det är signalen som gäller. Det är mycket o hålla reda på men jag har i alla fall lärt mig att jag måste bli mer tydlig och konsekvent.

Fick även bra hjälp med att få honom att hålla kvar apporten (Ingick inte i kursen men jag är lite frågvis;) Testade att använda klicker och det blev en jätte skillnad direkt. Han fick jätte mycket mer sug att greppa den, man såg en helt annan vilja än innan, har även testat här hemma och de funkar super så det kör vi vidare på så kommer han väl förhoppningsvis hålla den framöver=)

Har vart dålig på det där med klicker men har nog ändrat uppfattning om det, så ska börja använda mig utav det lite mer. Tycker att det känns som att han greppar mycket fortare vad det är jag vill. Testa att lära honom snurra runt med hjälp av klicker igår och behövde inte visa med handen många gånger innan han snurra runt själv=)  

Det får bli allt för den här gången, har varit dåligt med bilder nu men bara vädret tillåter ska jag ut och ta lite kort på honom och lägga upp=) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0