Valpträff och Veterinärbesök

Kan ju börja med det roliga, i Lördags va vi till Eskilstuna på valpträff och 10 av 11 valpar ur kullen var med, fick även träffa mamma Vexa och mormor Zelda, riktigt roligt att få träffa alla=) O Mozart verkar va en liten kille om man jämför med dom andra i kullen så va han nästan minst.
En jätte härlig dag med bra väder och så hade Annica lite övningar vi gjorde, inkallning, följsamhet i koppel där vi skulle gå slalom mellan de andra hundarna och så fick vi testa lite med dummie. Väldigt roligt och inspirerande och jag tog med mig en hel del hem som vi ska träna vidare på=)
Han är ju lite som en studsboll som inte vill va still när det är andra hundar med men tyckte han va duktig och fokuserad på mig när det kom till övningarna. Men mycket passivitetsträning står på schemat nu.

Så jätte tack till Annica som hade anordnat en toppen dag och till Jessica för de trevliga sällskapet i bilen=)

Så till det mindre roliga, igår så slog Mozart av en tand, som tur va en mjölktand och jag vet inte hur det har gått till för han har inte markerat att han fått ont eller uppfört sig konstigt på nått sätt, men när jag gick igenom honom på kvällen o kika på tänderna såg jag att halva tanden va av så idag fick det bli en tur till veterinären och 22/3 ska han tillbaka så dom får dra ut den. Inget roligt alls...men han mår bra i alla fall och verkar inte ha ont utav de.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0