Härligt!

Så skönt att se resultat av det man tränar på. Har nött på denna jäkla stoppsignalen så länge nu så jag håller på o bli gråhårig=P
Den sitter jätte bra på inkallning eller när han går lös på frikommando, men från mig har det vart svårt.
Nu dom senaste träningarna har han faktiskt gjort det jäkligt bra. Har ju gått ut och låsas lagt ut en dummie, känns även lite som han har lärt sig övningen.
Idag va Camilla med ut o träna så utmanade honom lite och sicka mot en dummie som låg kvar, o funka de inte skulle Camilla bara ta upp den. Gjorde det på ganska så långt avstånd, så han fick se en markering o jag skickade, blåste stopp och satte nästan visselpipan i halsen när han tvärvänder direkt och sätter sig mot mig. Va inte riktigtt vad jag räknat med kan jag ju ärligt säga men gissa om jag va nöjd=)
Nu är de bara o fortsätta nöta in den så ska nog detta gå vägen!

Vi har även börjat använda oss av ''fyrkanten'' när vi tränar linjetag. Den visa sig va en jätte bra övning för mitt viljddjur för man märker skillnad på honom att han inser att man faktiskt måste lyssna för att få utdelning. Den är ju himla bra då man får med mycket fotgående också och de känns som man kan variera och utvecka den ganska mycket. 



Är mycket nöjd över min skrutt idag, får se om jag känner det samma efter jaktkursen i morgon;)


Kommentarer
Postat av: Annica

Gott att det funkar med pipan! Fyrkanten är suverän och kan verkligen varieras!!

2012-04-24 @ 01:56:13
URL: http://www.ryegates.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0