Lyx och Träning

Idag har jag haft ledig dag så passade på och ta sovmorgon i morse. Vaknade av att Helene hörde av sig som skulle ut på joggingtur o frågade om hon fick ta med Mozart. O självklart fick hon det, vardagslyx att få hunden motionerad på morgonen alltså:) Kul för honom o komma ut o springa lite, joggning är ju inte min starka sida men har börjat vänja honom vid att cyckla i alla fall.
Morzart hade skott sig exemplariskt på turen också tydligen och hon ville jätte gärna låna honom igen.

Tävlingslydnadskurs har vi varit på idag också. Sååå stolt över min lillkille alltså:) Lugn i passivitet och härlig attityd i arbete. Han förvåna mig i linförheten men super kontakt, klara till och med att svänga både höger och vänster utan att tappa kontakt. I inkallningen gjorde han som han brukar och använde mig som stoppkloss:P men fick lite tips om att jag ska flytta på mig innan han kommer in för att få honom att sluta med det. Kollade även på apporteringen, ettans klarar han utan problem så kikade lite på tvåan och det är inga större konstigheter. Träna på ingångar med apporten och snabba upptag, han attackerar den med tassarna innan han tar upp den.

Efter träningen åkte jag till Pappa och lämnade Mozart så nu är det lite tomt här hemma men i morgon fyller mamma år så vi ska åka till Stockholm några dagar och bara va. Ska bli mysigt att åka bort bara vi två, va längesen vi gjorde nått sånt tillsammans.


Kommentarer
Postat av: Annica

Åh vad roligt med lydnaden!! Hmm, Polly har mig som stoppkloss också.. Ha det härligt i storstan och gratta mamma från mig :)

2012-04-03 @ 20:20:12
URL: http://www.ryegates.se
Postat av: Annica

Åh vad roligt med lydnaden!! Hmm, Polly har mig som stoppkloss också.. Ha det härligt i storstan och gratta mamma från mig :)

2012-04-03 @ 20:20:12
URL: http://www.ryegates.se
Postat av: Annica

Åh vad roligt med lydnaden!! Hmm, Polly har mig som stoppkloss också.. Ha det härligt i storstan och gratta mamma från mig :)

2012-04-03 @ 20:20:15
URL: http://www.ryegates.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0