Spår med komplikationer

Idag har vi varit ute i spårskogen igen, med vissa komplikationer. Ca 400 meter, 4 timmars liggtid.
 
Började super bra, han gick på spåret lugnt och bra och höll fint tempo. Gick på fint i spåret tills det kommer en stor hund i älghundsmodell mot oss som skällde ut oss efter noter, ägaren hörde jag långt borta som skrek efter sin hund som antagligen hade dragit. Mozart vart välifrgt spak och tappade helt spåret, så jäkla töligt när han hade gått så himla fint.
 
Jag själv va osäker på vart spåret gick men gav han ett försök att hitta det men han gick åt helt fel håll och det märktes att han va osäker. Besluta att gå tillbaka till spårstarten och börja om helt med en fortsatt osäker hund och jag börja bli nervös att han faktiskt skulle misslyckas för det känndes som han hade blivit lite knäckt av det som hänt. Men med lite stöttning från mig så kom han igen igen och jäklar vad han gick sen, har aldrig sett honom spåra så bra! Gick som en klocka hela vägen till klöven i lagom tempo och slog inte alls lika mycket han har gjort de senaste gångerna vi spårat. De va en rejält trött kille efter en trevande start som hitta klöven men va stolt han vart när han hitta den. O bar den som den va finast i hela världen till bilen. Mattes pôjk de!!
 
Nu är det anlagsprov som gäller!
Är sjukt nerövs för att misslyckas på de men försöker intala mig själv att det är ju inte hela världen.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna, Camaro och Love

Heja Mozart, fantastiskt bra spårat!

2012-09-03 @ 18:12:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0