Bra träning

Det vart ett träningspass idag tillsammans med Camilla och Tyra, en lyckad sådan dessutom:)

Åkte ut till grusgropen och lät hundarna röjja ur sig lite först.
Sen blev det att jobba ifrån dummie, gjorde den övningen vi gjorde på träningen hos Annica sist. Låtsas lägg ut dummie och sedan vända från den. Började med att gå ifrån honom och blåsa stoppsignal och sen gjorde vi om övningen och gjorde en inkallning istället. Han tyckte det va jobbigt men det gick super bra ändå, utan koppel till och med!

Körde även jaktfotgående och la ut två dummies som vi gick mot och förbi. Han gick så pass stadigt så öka störningen med att droppa en dummie snett bakom mig när vi gick och gick toppen det med.

Inkallning mellan två dummies blev det med och han kom jätte fint men sen så krånga jag till de lite och hade inte belöningen redo ordentligt och släppte fokus på honom för en sekund och då tog han sin chans och sprang och hämta en. Så jäkla dumt av mig men men..
Vi gjorde om och gjorde rätt och fick ett bra avslut

Körde honom mestadels lös idag med och han klara av de fint även i passivitet när Camilla och Tyra gjorde lite övningar, till och med när Tyra gick på en apport. 
Så bra att träna med honom lös när Tyra är med för hon är så lugn så de påverkar honom positivt:)
Han fick även sitta lös själv en stund när jag hjälpte Camilla i en övning och då la han sig till och med ner, tummen upp!
Lite pipig när jag lämnade honom men va envis och väntade tills han va tyst innan jag gick tillbaka.

Så väldigt nöjd med dagens pass, lite ofokuserad i början med jobbade upp oss. Bara han börjar tänka till så landar han och gör sitt bästa.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0