Omotiverad...

Usch den här veckan har jag vart helt omotiverad till hundträning, har vart så jäkla tråkigt väder. Ena dagen snöar de och den andra är det jätte fint och härligt att va ute men de resulterar ju i att det blir blött o slaskigt överallt..Mozart tycker iof att det är lajbans med snö så han klagar inte, fräser runt som en tok i snön gör han.

Så det har mest blivit promenader, tränat ''här'' under promenaderna har vi gjort i alla fall. Jobbat mellan två punkter där jag vill att han ska gå ''här'', tycker det är enklare att jobba mot ett mål och verkligen driva igenom att han ska gå i rätt position. Har även märkt att han lätt tappar fokus och glömmer det om det blir för lång sträcka.

Ikväll jobbade jag på ljust och fräscht med Henrik Schyffert och Fredrik Lindstöm. Stog i garderoben så kunde se hela showen och den va bitvis riktigt kul:) 
Mozart va hos farfar och efter att vi kom hem vet jag inte va de blev för nog att han är lite mammig men ikväll har han vart extrem. Ska ligga så nära som de bara går o snosa, lillskrutten <3

I morgon hoppas jag på bra väder i alla fall för då har jag planerat lite hundträning, Planen är stadga, fotgående och vända bort från attraktiva föremål.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0