Tränat

Idag har vi kört lite jaktträning, första gången på över en månad. Jag har saknat det och Mozart med!
En stabil dagsform visade han upp också!    

Fick även till ett bra upplägg, han taggar ju gärna till och bygger förväntan mot ställen där andra hundar har jobbat. Så idag gjorde jag så att vi aldrig närmade oss ställen han byggde förväntan mot utan körde någon annan stans. Funka riktigt bra tycker jag och ska absolut fortsätta med! 

Avslutade passet med att hundarna fick sträcka lite på benen i solen:)    


Dagens bild;)
Lipp, Julle och Mozart.

Härligt med lyckad träning och få tillbaka glädjen i jaktträningen, det är ju så jäkla kul! Vi hade ju en liten svacka o jag tappade sugen lite så därför har det mest blivit lydnadsträning men jag tror det har vart nyttigt för oss båda. Men nu är vi tillbaka på banan igen:)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hundträning går ju upp och ner.. Glöm inte bort det bra ni gör när det är motigt.. Härligt med ltie jaktträning och bra tänkt med att byta område :)

2012-06-27 @ 22:16:56
URL: http://@telia.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0