Lydnadsstart

Igår drog tävlingslydnadskursen igång, riktigt kul:)
Linförhet och läggande under gång va på schemat.

Jag har bara lagt fokus på jaktfot så va lite osäker på om han skulle bli förvirrad med linförheten men vi började baklänges och belönade kontakt och han hade så fint fokus så vände om i farten så han kom åt rätt håll och hade fortfarande fokus uppåt och bra position, va snabb med att belöna där så nån längre sträcka vart det inte men det ser lovande ut i alla fall:)

Läggande under gång körde jag också baklänges och det är inga problem, instruktören tyckte han hade väldigt fina lägganden och han ligger tungt. Lite svårare framåt här, han blir lite osäker och får inte dom snabba lägganden som han har när vi går bakåt. Men tror mycket kommer att falla på plats när vi får ordning på linförheten.

Men mest nöjd är jag helt klart över hur lugn han faktiskt va och skötte sig jätte bra i passivitet trots att folk busade med sina hundar runt honom. Va lite nervös innan hur han skulle bete sig eftersom det va nya hundar och människor men han fann sig fort. Lite pip i början men hade med en filt ut till honom för att hjälpa honom och han låg där största delen av tiden när vi inte va aktiva och slappnade av väldigt fort.

När vi träna hade han harlig attityd och fint fokus på mig och inte på de andra vilket jag också är super nöjd över, enda gången han tappa fokus va när det kom en häst men det kanske inte är så konstigt;) 
Jag gillar hur utvecklingen går just nu, det känns som han blir mer och mer balanserad för varje dag=)


Kommentarer
Postat av: Annica

Roligt att kursen gick och härligt att han inte stimma upp sig för andra hundar och så!

2012-03-23 @ 05:17:57
URL: http://ryegates.se
Postat av: Anonym

Roligt att kursen gick och härligt att han inte stimmade upp sig för andra hundar och så!

2012-03-23 @ 05:19:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0