Jaktkurs

Första tillfället på jaktkursen idag, o jag är inte helt nöjd...
Kändes inte som jag hade med mig den hunden jag är van vid att ha i snöret. Vet inte om det va den nya miljön, dom andra hundarna, något jag utstrålade till honom eller att han va trött som påverkade honom men tyckte han va okoncentrerad och inte alls med mig, han gjorde inga hyss eller så men kändes lite som han va i en annan värld till och från. Svårt att förklara.
Visst hade han sina ljusglimtar när han jobbade bra och hade fint fokus. Ett litet ärevarv med en dummie gjorde han men de förlåter jag honom för, dom andra kom han in med utan att strula alls:) Bara det är ju ett framsteg, ni som sett honom apportera i grupp förstår vad jag menar..;) 

Men fick bra kritik och feedback så kanske är det jag som hade lite för stora krav på mig själv.
O vem vet han kanske kände sig utanför, det va han och resten jaktgolden med på kursen..kan ju få vem som helst ur balans;)

Som alltid när det är kursstart blir det ju en hel del teori och berätta om sig själv så gjorde inte jätte mycket idag. Lite grundläggande om kontakt, stadga och avlämningar. Fick lite nya infallsvinklar om hur jag ska jobba vidare på avlämningarna o lite prat om markeringar och en stadgeövning med en markering och berömma fokus på den.
Men tycker kursen verkar lovande, trevlig instruktör som ser till varje hund och ser till att man får hjälp med just det man behöver. Ser verkligen fram mot nästa gång!

Nu tar vi nya tag och tar med denna träningen som en erfarenhet att de inte alltid går som man hoppas, har väl vart lite bortskämd med det på sistonde;)
O oavsett så är han ju faktiskt bäst i mina ögon ändå!!


Kommentarer
Postat av: Annica

Jag tror att det var för att ni var på nytt ställe och med nytt folk, iaf brukar jag inte agera som jag brukar för jag vill så gärna visa att vi kan... Att han kom tillbaka med allt var väl jättebra?? Vilket stort steg framåt!!

2012-03-27 @ 20:04:27
URL: http://www.ryegates.se
Postat av: Madde

Ja jag är inne på samma linje, nu när jag tänkt på de så kom jag på mig själv att jag inte alls gjorde som jag brukar många gånger o det är ju som du säger att man vill visa att man kan, stackarn tyckte väl matte va jätte konstig;) Men jätte det skönt att det går framåt med apporteringen! Jätte tack för trevlig träning i Lördags också!! =)

2012-03-28 @ 23:51:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0