Lydnadstränat

 
Idag har vi tränat lite tävlingslydnad. Värmde upp med en promenad runt tjärn, Mozart va taggad och bjöd själv på fin kontakt så testa bara för skojs skull och testa både läggande och ställande utan vår vanliga rutin innan momenten. Klockrent! Bra kvitto på att han faktiskt greppat kommandot tycker jag.
 
Stannade till på fotbollsplanerna på vägen hem och körde igenom ettans program förutom hoppet. Fick bra störning också då det rörde sig en hel del folk runt om men det va inget som berörde honom märkvärt.
 
Har även börjat kika lite på tvåans moment. Testade fjärren utomhus för första gången idag och han har fått jätte fina sittanden nu när han faktiskt sitter still med rumpan och inte tar ett litet skutt framåt. Som vi har kämpat;)
Hoppet i tvåan har vi också börjat med. Han gör det helt ok förutom att han typ redan i luften vänder sig mot mig. Snacka om belöningsförväntan;) Så får klura lite på hur jag ska få ut honom lite djupare för det blir ju lite snett nu.
 
Sjukt sugen på o tävla honom men att starta i ridhus tänkter jag inte ge mig in på, bajsätare som han är;) Så får snällt vänta till utomhussäsongen men då jäklar ska vi ut på tävlingsbanorna.
Sugen på att gå kurs också. Gjort en intresseanmälan på en jaklydnadskurs men den startar inte förrän i april nästa år. Får se om jag hittar nått annat spännande o gå innan. Rallylydnad kanske vore något att testa på.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0