Tränat

Idag mötte vi upp Alma med Lipp och Julle på i2 för träning och fick till en riktigt bra sådan. Jaktfot, stoppsignal, tecken ut/höger/vänster och stadga. Härlig attityd och lite hyss, han kommer göra matten gråhårig i förtid;)  
 
Avslutade med lite träning i att hälsa fint och Almas kompis Sara(tror jag hon hette) gav mig lite tips och fick resultat fort. Så ska fortsätta på det spåret och träna vidare.
 
Va även och köpte en ny sele idag, en dragsele där man man fäster linan bak vid svansroten. Han lyckas alltid trassla in bakbenen i linan när vi spårar så förhoppningsvis blir det bättre med en annan sele. Blir till att testa under veckan, planen är att försöka lägga ett spår på onsdag som han får gå på torsdag.
 
Är så stolt över hur han har hanterat att det flyttat in en katt också. Han är så himla cool, när katten får frispel på nån leksak så bryr han sig inte utan kan ligga och sova en bit ifrån eller bara ligga och spana på vad hon gör, super lungt utan någon som helst tendens till att gå upp i varv.
 
 
  
  

Kommentarer
Postat av: Elli, Razzel o Mascot

Stort Grattis till Godkänt anlagsprov :-)
Nu var det ett tag sedan jag var "här" o mycket har ni hunnit med, kul att det går frammåt!!
"Tyvärr" så fortsätter ju livet sitt vid sidan om, beklagar din farfar som gått bort:-(

Dessa gossar behöver nog lite tid till att mogna o landa i vad vi vill syssla med;-) Ser stor skillnad på Mascot med men just nu så tycker jag att han är inne i ngn "sorts period"... Lite spökig o lite mera myror i brallan igen;-)
Vi skall försöka att gå anlagsprovet inom snar framtid, får se hur vi lyckas med det! Jag hade nog lite väl mkt blod i vårt första spår, skall lägga ett med lite mindre blod o längre sträcka.
HaDé Gott!!
Elli

2012-10-02 @ 07:21:42
URL: http://www.ellraz.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0