Träning

Började dagen med att gå ett viltspår, liggtid runt 22 timmar och runt 400-500 meter.
Gick toppen bra, han missa i två vinklar men kom tillbaka till spåret och återgången gjorde han klockrent! Mycket nöjd:)
 
På eftermiddagen åkte vi till Forshaga för att träna lite jakt.
Långa markeringar började vid med, han har lite svårt för det och det märks på honom att är van att gå på markeringar med en viss längd(så långt jag kan kasta) och blir det längre än det så kommer han av sig. Samma sak idag men på dom två sista markeringarna föll poletten ner och han spika dom!
Träna även stadga vid vatten och han höll på att göra matten tokig. Stadgan va obefintlig men dummien satt i en lina som Alma höll i och kunde dra in dummien när han stack så ingen utdelning mer än i att bada när han knalla i alla fall. Det positiva som jag alldeles för ofta glömmer bort när det går dåligt är att han va näst intill tyst och vände med mig bra när vi vände från vattnet.
 
Reflekterade lite i bilen på vägen hem hur jag ska gå vidare. Mer stadgeträning och lydnad över lag ett tag framöver kom jag fram till så det kör vi på! O något som jag alltid kommer på i efterhand, SLUTA TRÄNA I TID!!!!! Blir han trött blir det bara lajbans av allt och så även idag. Skäms på mig!!
 
I onsdags va vi på sista jaktkurstillfället också, tråkigt att det är sista gången men desto roligare att det gick riktigt fint och hade en bra känsla när vi åkte därifrån. Han va riktigt lugn och sansad, o toppen i arbete! Dom första gångerna på kursen gick sådär men dom två sista nu har det funkat riktigt bra.
Avslutade med lite viltträning, två markeringar med pippisar som han plockade in jätte fint. O sist ett linjetag med kanin. Premiär med kanin för Mozart så det va lite spännande och se hur det skulle gå, men inga problem. Snabbt upptag och kom rakt in till mig sen!!! =)
Kul är också att han är mycket coolare med vilt än dummies, vet inte om det beror på att vi inte har tränat med det alls förutom nån enstaka gång på kurs. Men hoppas det håller i sig.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0